יום שישי, 9 בנובמבר 2012

חלופות לחבילת האופיס (Office) של מיקרוסופט (Microsoft)

טוב, האמת שמתחיל להימאס מהמחירים המטורפים שמיקרוסופט גובה מצרכנים עבור חבילת האופיס שלה. בשיחה עם חבר עלה הנושא הזה ולקחתי על עצמי אתגר לחפש חלופה מתאימה לחבילת האופיס של מיקרוסופט.

ממה שקראתי באינטרנט, החלופות מתחלקות לשני פתרונות. האחד באמצעות מערכות שיושבות על הענן והשניה באמצעות מערכות שמותקנות על המחשב.

החסרונות הגדולים שאני רואה עם מערכות מבוססות ענן הם:
1. דורש חיבור לאינטרנט בשביל לעבוד על מסמכים. אמנם היום אנחנו מחוברים לאינטרנט רוב הזמן, אבל מה תעשו אם תצטרכו לעבוד על מסמכים בטיסה, רכבת, או אפילו במיטה ללא חיבור אלחוטי?

2. גופנים. אין הרבה היצע של גופנים, בעיקר בעברית. אין אפשרות להוסיף גופנים מעניינים כמו על המחשב האישי. מצד שני, בדר"כ גופנים "מעניינים" לא משמשים למסמכים רשמיים. כך שבעבודה על מסמכים רשמיים, זו לא צריכה להיות בעיה.

מערכות מבוססות אונליין שאני מכיר כרגע:

Office Web Apps - ממשק מדהים שדומה מאד לאופיס 2010 השולחני. בחינם. לפחות כרגע. לא ראיתי שיש איפה שהוא אזכור לתשלום. משתמש ב-SkyDrive.

Google Docs - חינמי. בסיסי. תומך בעברית וכתיבה מימין לשמאל. כמו Office Web Apps שמשתמש ב-SkyDrive, אז Google Docs משתמש ב-Google Drive.

Google Apps - האמת שאני לא יודע ממש מה זה. אבל הם מציעים את זה בחינם עד 10 משתמשים (מה זה אומר? לא יודע). אבל לטובת העניין צריך דומיין. לא מבין בדיוק למה ולא חקרתי יותר מדי. אפשר לקרוא עוד בויקיפדיה בעברית (קצר מדי), באנגלית (מפורט מאד).

Zoho - משהו חדש שמצאתי לאחרונה. מזכיר מאד את Google apps אבל בחינם וללא דרישות מיוחדות. המקבילה שלהם לוורד (נקרא Writer) תומך בעברית ובכתיבה מימין לשמאל. יש להם עוד מלא אפליקציות כמו מייל, אקסל וכו'.

ThinkFree - לא ניסיתי (אין לי כוח להירשם לעוד שירות). יש להם אפליקציות מקבילות לוורד, אקסל ופאוורפוינט.

נדמה לי שזה מספיק.

לגבי מערכות להתקנה על המחשב, ממה שראיתי באינטרנט כולם משבחים את LibreOffice שהם בעצם חבורה שהתפצלה מהחברה שייצרה (ועדיין מייצרת) את OpenOffice. מכל מה שקראתי - LibreOffice תואמת יותר את MS-Office מאשר OpenOffice. אגב, יש להם גם אפשרות להתקנת המערכת כ-Portable. כזו שניתן לשאת לכל מקום על דיסק און קי. אה כן, יש להם גרסאות גם ל-Windows וגם ללינוקס. אני ניסית אותם על ה-ZorinOS שהתקנתי וזה היה בסדר גמור.

Lotus Symphony - באופן מפתיע, מערכת אופיס שלמה ובחינם שמיוצרת ע"י IBM. לא התקנתי אבל להבנתי תומכת בעברית מלאה. ניתן לראות ביקורת של PC Magazine PC Pro כאן לצורך התרשמות. 

Lyx - עוד מערכת שלא ניסיתי. יש גרסאות לווינדוס, מק ולינוקס. תומכת בעברית.

אני חושב שזה מספיק בתור התחלה, לא? :)

עדכון:

איך שכחתי את האופיס של KingSoft? יש להם 3 סוגי אופיס. חינם (ממשק כמו של אופיס 2003), סטנדרטי ומקצועי. שתי האחרונות בתשלום ונדמה לי ששתיהן מגיעות עם ממשק כמו של אופיס 2010. כדי ללמוד עוד על ההבדלים ביניהן, בידקו את טבלת השוואה.

כאן תוכלו לקרוא סקירה על התוכנה.

אגב, כשהתקנתי אותה בעבר (את הגירסה החינמית) מה שהרגיז אותי זה שלא הצלחתי לכתוב מימין לשמאל אז הורדתי אותה. אבל מאז כבר מצאתי פתרון, רק שלא טרחתי להתקין אותה מחדש.

בנתיים מצאתי עוד שתי גרסאות לאופיס, אבל לא בדקתי אם הן מתאימות לעבודה בעברית ולא השתמשתי בהן:
SoftMaker free office ו-Able2Doc .

ואחרון חביב, מאמר (באנגלית) על 5 חלופות לאופיס של מיקרוסופט. את חלקן כבר הזכרתי אבל יש כאן גם כאלה שלא, ושאני לא מכיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה