יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

אז איפה קונים/אוכלים כשר?

חודש טוב!


אני מזכיר שישנם מוצרים כשרים שניתן לקנות בכל מקום (כמו קורנפלקס של קלוגס) וכן מוצרים שאינם מצריכים כשרות. מציע לקרוא את הרשומה מוצרים שניתן לקנות ללא כשרות.


מסעדה
בהמבורג עצמה ישנה מסעדה כשרה אחת בלבד. שמה פנקוני (Fankoni). לא לצפות למשהו גדול. מדובר במקום קטן עם 4-5 שולחנות לשניים, לא יותר. אין תפריט עם היצע גדול, אבל אם מודיעים מראש ניתן להזמין גם דברים שאינם בתפריט. זו בהחלט הצלה שהמקום הזה קיים.


המסעדה עצמה היא חלבית בכשרות מהדרין (חלב ישראל) בהשגחת הרב ביסטריצקי (חב"ד). מעבר לכך, למרות שכל (או כמעט כל) החנויות בהמבורג סגורים בימי ראשון, דווקא המסעדה הזו פתוחה לשעות אחדות (הכנסו לאתר של החנות בשביל לדעת מה הן שעות הפתיחה). כרגע לפחות זה בין 11:00 ל-15:00.


מה שטוב הוא שניתן להזמין אצלם חלות לשבת, כך שיוצא שרבים מהקהילה נפגשים שם כשהם באים לקחת את החלות שלהם ביום ששי. 


חנות יינות
בסמוך למסעדה הנ"ל, ישנה חנות יינות בשם מצדה המתמחה ביינות מישראל. המצחיק הוא שאני קונה שם דווקא מיץ ענבים (משהו כמו תירוש) משני טעמים - האחד, אני לא אוהב יין וגם בארץ הייתי עושה קידוש על תירוש; השני - זהו יין עם כשרות בד"צ בית יוסף. הרב עובדיה יוסף יוצא תמיד נגד היינות ה"אשכנזים" ואומר שאין לברך עליהם "בורא פרי הגפן" אלא "שהכל". למידע נוסף לחץ כאן.


חלב ישראל
נתחיל מכך שאין להשיג חלב ישראל בחנויות בהמבורג. הדרך היחידה (והקלה) ביותר להשיג חלב ישראל בהמבורג (יותר נכון להמבורג) היא ע"י הזמנה מ-Koschere Milch באמצעות טלפון לזאב אילוז (תמצאו את הטלפון בתחתית האתר) הנמצא בהאנובר.


אנחנו מזמינים כל יום ששי והמוצרים מגיעים ביום שלישי לרב ביסטריצקי במרוכז, וממנו אנחנו לוקחים את ההזמנה שלנו באופן עצמאי.


עדכון לגבי מוצרים כשרים בהמבורג
מסתבר שהרב ביסטריצקי הי"ו עומל על כך שבסניף של חנות EDEKE ברחוב Grindelallee ניתן יהיה להשיג מס' קטן של מוצרים כשרים. אם זה "יתפוס" והמוצרים יימכרו יפה - רשימת המוצרים תגדל ואף יתווספו מוצרי בשר וחלב. כנראה שעד סוף השנה האזרחית הנוכחית (2010) ניתן כבר יהיה להשיג את המוצרים הכשרים שם.


להלן העדכון כלשונו כפי שמופיע באתר חב"ד המבורג:

It remains a challenge to find kosher food in Hamburg. "Lechaim" in Rentzelstr. 13 has unfortunately closed its doors.
Hopefully by the end of the year, EDEKA in Grindelallee will offer a range of kosher food with a blue sticker "kosher" on it. If there is a demand, so Sven Anders of EDEKA Anders, the range will be completed by meat and more. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה